Kaliteli İşgücü ile Sürekli Büyüyoruz!
İnsan Kaynakları Bölümü; kurum değerleri ve kültürüne uygun yeteneklerin bankaya katılmasını, geliştirilmesini ve banka bünyesinde tutulmasını sağlayarak bankanın sürdürülebilir bir gelişim içinde olmasını sağlar.
Banka performansını artırmaya yönelik desteği sağlamak amacıyla gerekli olan politika, plan, program ve stratejileri belirleyerek uygular.
İnsan kaynakları planlamasını ve personel organizasyonunu içeren tüm çalışmalar, bölümün farklı birimlerinde gerçekleştirilir.
İK Stratejik Planlama, İşe Alım ve Kariyer Yönetimi
QNB Finansbank markasının bilinirliğini ve hedef kitle tarafından tercih edilme oranını artırmak amacıyla basın, sosyal medya ve üniversite ilişkilerinin kurgulanmasından, ihtiyaç analizleri doğrultusunda insan gücünün en etkili şekilde planlanarak banka değerleri ile kültürüne en uygun ve doğru kişinin doğru pozisyona yerleştirilmesinden, çalışanların kariyer planlarının takip edilmesinden sorumludur.
İK Yönetim Sistemleri ve Gelir Yönetimi
Gelir yönetiminin amacı çalışanların bankaya bağlılığını, memnuniyetini, motivasyonunu ve sinerjiyi arttırmaktır. Bu doğrultuda bankanın ve İnsan Kaynakları"nın stratejileri ve hedefleri ile paralel, yeni yetenekleri kazanmayı, çalışanları elde tutmayı ve performansı arttırmayı hedefleyen ücretlendirme ve ödüllendirme modelleri uygulanmaktadır. Bu kapsamda, iç denge ile uyumlu, adil ve şeffaf ücretlendirme, aşırı risk üstlenmeyi önleyici, bireysel ve bütünsel hedef-performans odaklı yaklaşım ile katma değer oranında ödüllendirme hedeflenmektedir.
Sektör nabzının tutulması açısından önemli bir araç olan ücret ve yan haklar araştırmalarına katılım sağlanarak etkinliğin arttırılması, çalışanlar arasında adil ve dengeli bir yapının oluşturulması için çalışmalar yapılmaktadır. İK Yönetim Sistemleri"nin amacı analiz mekanizmaları geliştirerek stratejik karar noktalarında insan gücü yönetimine destek sağlamaktır.
Eğitim ve Gelişim Yönetimi
QNB Finansbank kurum kültürünün oluşturularak desteklenmesi için gerekli olan çalışmaları yürütür. Çalışanların kariyer gelişimleri doğrultusunda gerekli olan her türlü eğitim ihtiyacının tespit edilmesi ve eğitim içeriklerinin oluşturulmasının yanı sıra eğitmenlerin seçilmesi, eğitimlerin uygulanması, etkinliklerinin ölçülmesi ve artırılması da birimin sorumlulukları arasındadır.
Özlük Bilgi ve Bordro Yönetimi
Birim, çalışanların her türlü parasal haklarının ödenmesi işlemlerini yürütür. Bunun yanı sıra yasal işlemler, yasal bildirimler, SGK sağlık işlemleri, sağlık raporları, sağlık sigortası işlemleri, izin işlemleri, insan kaynakları veri giriş ve arşivleme işlemlerini takip eder ve uygular.
Bilgi Yönetimi
Birim, bankanın değerleri çerçevesinde iş kalitesini ve kurumsal altyapıyı geliştirecek anlayışı katılımcı ve efektif çalışmalar ile zenginleştirir. Temel olarak bankamız uygulama dokümanlarının güncellenmesi ve kurumsal bir yapı altında herkesin aynı işi aynı şekilde yapmasına yönelik dokümanların varlığı ile çalışanların geliştirmeye yönelik fayda sağlayan, kara veya maliyet azaltmaya odaklı her türlü önerilerini iletebilecekleri bir yapı üzerine odaklanmıştır. Aynı zamanda yeni açılan şubelerin açılış günlerinde yanlarında olarak Genel Müdürlük desteğini hissetmelerini sağlamayı ve kurumsal Takdir&Tanıma Programı olan "+1"i banka içerisinde içselleştirerek, fark yaratan çalışmaları teşvik etmeyi amaç edinmiştir.
Organizasyonel Gelişim ve Kurumiçi İletişim
Performans Yönetimi birimi banka hedefleri ve çalışan hedeflerinin uyumunu sağlayarak yüksek performansa dayanan ortak bir kültür oluşturmayı hedefler. Sistemimiz adil ve şeffaf bir iletişim ortamı oluşturarak çalışanlarımızın yüksek performans sergilemesini sağlayacak aksiyonları belirler, düşük performansı geliştirmek için gerekli olan destek gereksinimlerini ortaya koyar.
Yetenek yönetimi birimi çalışanlarımızın geleceğe dair potansiyellerini belirleyerek, yetenekleri doğrultusunda kariyer ve liderlik gelişim planlamaları ile üst roller için geliştirilmesini ve bankada tutundurulmasını hedefler. Bu hedefe ulaşmak için yedekleme planlamaları yapar ve banka içi aday havuzları oluşturarak süreçleri destekler. Yeteneklerimizin gelişimini sürdürülebilir ve sürekli kılmak amacıyla ise kurum içi koçluk ve mentorluk sürecini dizayn ederek bu sürecin hayata geçirilmesini sağlar.
Kurumiçi iletişim yönetimi en önemli sermayenin insan kaynağı olduğunun bilinciyle, çalışan motivasyonunu artırmaya yönelik projelerin geliştirilmesinden sorumludur. Takım çalışmasını iş dışına da taşımak amacı ile etkinlikler düzenler ve FinClub iç markası kapsamında gerçekleştirilen faaliyetlerin yürütülmesini sağlar. Çalışanların sosyal yaşamlarına destek olmak amacıyla etkinliklerden avantajlı fiyatlarla yararlanmaları için gereken çalışmaları yürütür.